Регистрация

Наполовина са намалели фирмите, които произвеждат по стандарта "Стара планина"

Автор: econ.bg 09 май 2011 , 1 коментар

Наполовина са намалели фирмите, които произвеждат колбаси по стандарта "Стара планина". От лицензирани 113 колбасарски цехове и търговски вериги в края на април от стандарта са се отказали 62, става ясно от бюлетина на Асоциацията на месопреработвателите. Затова скъпите колбаси с гарантирано качество вече се произвеждат само от 47 предприятия. Собствените марки на веригите "Метро", "Пени Маркет", "Фантастико" и "Хит" също са в списъка на верните на "Стара планина", пише в днешния си брой вестник "Сега".

Други известни вериги обаче - "Билла", "Кауфланд" и "Карфур", са сред отписаните. От браншовата асоциация коментират, че някои фирми сами са се отказали, а други са загубили правото да прилагат стандарта, защото не са заплатили таксата за ползването на логото "Стара планина". За година таксата е 120 лв. с ДДС и се изплаща по сметка на асоциацията.

Отливът от стандарта, при който колбасите би трябвало да са от 100% месо, без боя, соя и др. пълнежи, започна, след като аграрният министър Мирослав Найденов призна, че държавата няма лаборатория за контрол на саламите и каймата.

4 фирми бяха набедени за влагане на соя, но изследвания в Германия отрекоха твърденията. За да спаси ситуацията, агроминистерството се опита да прехвърли на бранша задължението да плати за изграждане на лаборатория, но фирмите отказаха.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България