Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Тестове показаха, че на част от електроуредите в ЕС е посочен по-висок енергиен клас от действителния

Тестове показаха, че на част от електроуредите в ЕС е посочен по-висок енергиен клас от действителния

Автор: dnevnik.bg 05 май 2011 , 3 коментара

Част от електроуредите на европейския пазар са обозначени с по-висок енергиен клас от действителния. Това установи паневропейска проверка на Европейското обединение на производителите на домакински електроуреди (CECED), представена в Брюксел през април.

В изследването, направено в четири лаборатории в Европа, са изследвани 80 марки хладилници и фризери, продавани на европейския пазар от 40 производители, двама от които – азиатски компании. Тестовете за енергийна ефективност показали, че 84 % от всички уреди са коректно обозначени. Сред тях са и няколко марки на центрираната в Германия BSH Bosch und Siemens Hausgeräte, съобщиха от компанията. Около 13 % са били обозначени с нереално висок енергиен клас. При общо 53 % от електроуредите са били открити грешки в означенията. Става дума за сгрешена техническа информация относно охладителния или замразителен обем, температурата на охлаждане или капацитета на замразяване.

Проектът ATLETE (Тестиране на електроуредите за оценка на коректността на обозначената енергийна ефективност) е проведен съвместно с Европейската комисия. Целта му е да подобри пазарния надзор в държавите от Европейския Съюз и да промотира ролята на енергийната ефективност като предимство при избора на електроуреди от потребителите. ATLETE е изследователски проект без правни последствия. Всеки потребител обаче може да търси правата си срещу съответния производител, припомниха производители, участвали в изследването.

От декември 2010 г. в ЕС бяха въведени нови енергийни етикети. В тях са определени високите класове за енергийна ефективност на уредите от A+ до A+++. От идния декември г. етикетите ще са задължителни за всички производители, които продават уредите си на пазара на EС.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България