Регистрация

Сръбската "Делта" купува бизнеса на "Пикадили"

Автор: Зорница МАРКОВА 24 юли 2007

Търговската верига за бързооборотни стоки "Пикадили" е подписала предварителен договор със сръбската компания "Делта макси", която ще стане мажоритарен собственик в магазините и с това ще стъпи на българския пазар. Информацията потвърдиха за "Дневник" представители на "Пикадили", без да уточняват подробности от предстоящата сделка, преди тя да бъде финализирана.

Фотограф: Надежда Чипевa

Търговската верига за бързооборотни стоки "Пикадили" е подписала предварителен договор със сръбската компания "Делта макси", която ще стане мажоритарен собственик в магазините и с това ще стъпи на българския пазар. Информацията потвърдиха за "Дневник" представители на "Пикадили", без да уточняват подробности от предстоящата сделка, преди тя да бъде финализирана.

Сръбската "Делта" купува бизнеса на "Пикадили", а сегашният собственик ще запази недвижимостите. Целта на сделката е привличането на свежи капитали, с които веригата да продължи да се развива под същата марка, обясниха преди време от "Пикадили".

Веригата, създадена от варненската компания "Боляри", има магазини във Варна, Бургас, Велико Търново и София, а от следващата година е планирано да стъпи и в Пловдив. Собственици на веригата са "Боляри" и ЕБВР. "Пикадили" заема нишата между средния и високия ценови сегмент. Компанията стъпи в София преди около година с отварянето на два мола - "София мол" и "Сити център София".

Първоначално плановете на сегашните собственици на веригата бяха да развиват веригата до края на 2008 г. и след това да търсят стратегически инвеститор. Промяната идва заради това, че в момента различни чужди инвеститори имат интерес към българския пазар, обясниха от компанията наскоро.

Сръбският холдинг "Делта" пък още преди една година заяви намерението си да развива бизнес на българския пазар. "Делта" включва компании с няколко различни дейности, едната от които е свързана с производството на хранителни продукти, търговия, внос и представителство на международни марки, дистрибуция и др. Тази дейност е в рамките на компанията "Делта М груп".

Компанията управлява няколко различни формата търговски вериги: "Мини макси" с търговска площ от 400 кв.м; "Макси" - супермаркети между 400 и 2 хил. кв.м; "Супер макси" - хипермаркети с площ над 2 хил. кв.м; "Темпо" - "кеш енд кери" магазини с над 12 хил. кв.м.

Оборотът на холдинга през миналата година е 1.4 млрд. евро, а планираните продажби за тази година са в размер на 1.8 млрд. евро. Другите му основни дейности са в застраховането, недвижимите имоти, спорта и др.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души