Регистрация

Дефиле на младото вино се открива в Пловдив

Автор: Регал 26 ноември 2014 , 1 коментар

С дионисиево шествие и грандиозен спектакъл, озаглавен "Огън и вино", oбщина Пловдив ще открие на 28 ноември шестото издание на фестивала "Дефиле на младото вино". Символичният старт на консумацията ще се даде с отварянето на "Бъчва на младото вино" - първата от тазгодишната продукция на носителя на златно отличие от миналогодишното издание на фестивала – "Винпром Асеновград". Посетителите ще имат възможността да дегустират през уикенда продукцията на общо 24 винарски изби от цялата страна в знакови къщи в Стария град.

Вторият ден на Фестивала завършва с вечер на майсторите на виното, на която се връчват наградите на професионално жури и публиката на най-добрите млади вина. Дегустациите на младото вино са неизменна част от винената култура и атрактивна възможност за производителите да рекламират и продават своята реколта. Част от фестивала са и "Дните на младото вино", които започват в понеделник и включват атрактивни събития като огнени спектакли, танцови атракции и концерти, изложби, филмови прожекции и др., със свободен вход за посетители. Ще има  и вечерите на младото вино, на които са поканени известни готвачи в знакови пловдивски ресторанти, на които ще се дегустират комбинации от храна и вино, съпроводени с кратка лекция по темата.

Първото дефиле на младото вино се провежда през 2009 г. с 16 участника в шест възрожденски къщи. Събитието изключително бързо добива популярност и само четири години по-късно, през 2013 г., броят на участниците достига 26 винарски изби. За шест години събитието се разраства до седемдневен фестивал, а над 10 000 са посетителите, дегустирали българското младо вино по време на миналогодишното издание.

Основната идея на фестивала е да подпомогне реализирането на националната стратегия за виното и да се превърне в повод за посещение на града на тепетата от гости от цялата страна и чужбина. Локациите, в които се дегустира вино, са къщи и открити площи в Стария град.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души