Регистрация

Българският пазар

Или колко е важно да се обединяваш

Автор: Боряна Бъчварова 12 ноември 2014 , 1 коментар

Българският пазар не дава големи поводи за оптимизъм напоследък, но добър, лош или труден, той е реалността, в която живеем и работим.

Фотограф: Shutterstock

Българският пазар не дава големи поводи за оптимизъм напоследък, но добър, лош или труден, той е реалността, в която живеем и работим.

Затова в "Регал" съвместно с колегите от "GfK България" единодушно го избрахме за тема на деветата конференция Retail in Detail, която правим заедно за вас.

На 29 октомври в София ще говорим за българския пазар през данни, тенденции и с опита на практиците.

Ще поставим българския пазар в регионален контекст, за да видим какво го отличава от другите пазари в Централна и Източна Европа и на Балканите.

Втората ни опорна точка са потребителите. Избрахме отделни аспекти от тази необятна тема - фокусираме се върху потребителите от женски пол като основни пазаруващи в семейството, ще проследим нивата на лоялност и степента на задлъжнялост на хората и фирмите.

Чести са изкушенията, като се говори за българския пазар, да се развява и националното знаме. Предпочетохме на езика на изследванията да покажем отношението на българските потребители към българските и чуждестранните марки, а и към местата за пазаруване отново през тази призма.

За мнозина производители българският пазар вече е тесен, изчерпан като потенциал или малко обещаващ. Амбициозните искат да го надскочат. Затова ще представим реалната картина на българските експортни постижения на този етап. Поканили сме и хора с успешен експортен бизнес (и през свои марки, и през марки на клиента), които да разкажат как разбират успешната концепция за износ.

Разговорът за търговията на дребно ще тече по две понякога преплитащи се линии - поканили сме търговски вериги да разкажат за свои добри практики. А за традиционната търговия сме избрали темата за необходимостта от пазарни обединения. С различни практици ще дискутираме кои са моделите да се съюзят хора, които се преживяват като конкуренти. В тази дискусия сме поканили и представители на български производители, тъй като и за тях въпросът е горещ.

На конференцията ще можете да научите и каква е картината на промоциите в България, както и как да изготвите промостратегия, съобразена с ценовата чувствителност на купувачите.
Темите и участниците на RiD са много. Докато работихме по съдържанието, изкристализира и тънка червена нишка. Тя е идеята, че проблемите често са общи и че особено за малките производители, търговци или износители пазарните обединения са ключово важни. Това може да звучи утопично на база на миналия опит, но наистина е стратегия, която няма алтернатива (както се казва в една от презентациите).

От обединението би могла да дойде силата. 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души