Регистрация

Швейцария - раят на тютюневата индустрия

Автор: Сега 18 септември 2014 , 2 коментара

Швейцария е световно известна като родина на повечето международни компании, агресивни лобисти, либерално банково законодателство. Освен това обаче се оказа, че страната е станала родина на тютюневата промишленост и остров на сигурността за търговците на цигари. Музикалният фестивал "Палео" е един от най-големите подобни форуми на открито в Европа, който се провежда в град Нион до Женева. Всяка година той събира 230 000 души, които идват да се насладят на 250 световноизвестни групи и певци като M.I.A, The Prodigy, Placebo, Stromae и The Black Keys. Само че едва ли те и феновете им знаят, че техните хонорари частично се финансират от всемогъщата тютюнева индустрия

Компанията Philip Morris International (чиято централа се намира в град Лозана) е световен лидер по производството на тютюневи изделия и от няколко години е един от основните спонсори на "Палео". През т.г. цигарените предприятия внесоха общо около 300 000 швейцарски франка (247 000 евро), похвали се през май директорът на фестивала Даниел Росла. Затова не е чудно, че до сцената имаше огромен рекламен плакат на цигарите Marlboro. "Някои сътрудници се занимаваха директно с реклама на цигари. Те раздаваха красиви подаръци във вид на запалки и пепелници. Това не бяха обикновени доброволци като нас", разказа един от доброволците Муса. Джазовият фестивал в Монтрьо? пък беше финансиран от British American Tobacco. Другата известна цигарена марка Davidoff вече е традиционният спонсор на една от първите изложби за съвременно изкуство в Базел, а Japan Tobacco International оказва финансова подкрепа на големите театри и музеи в Женева.

Швейцария се е превърнала в истински рай за тютюневата промишленост, която заедно с това развива своята филантропия и лобиране в тази сфера, без обичайните ограничения, както е в останалата част на Европа.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души