Регистрация

КМБ подготвя отварянето на три нови Carrefour в България през 2014 г.

Автор: Боряна Генчева, сп. "Регал" 15 януари 2014 , 6 коментара
Гръцката ритейл компания планира да влезе и на пазара в Сърбия

Очакваме процес на консолидация в търговията на дребно в България, каза изпълнителният директор на "КМБ България" Милош Ристич

Фотограф: Анелия Николова

За тази година "КМБ България" подготвя отварянето на три нови магазина под марката "Карфур" в страната. Те ще са в Плевен - върху 2000 кв. м, в Пловдив - на 4200 кв. м и в столичния комплекс "Люлин" - върху 7000 кв. м. Общата инвестиция в трите обекта е 12 млн. евро. Един от магазините е собствен, а другите два са под наем. Това съобщи Милош Ристич, изпълнителен директор на "КМБ България" на първата си пресконференция, откакто е на този пост. Той добави, че не са изключени и други откривания, но след много прецизна оценка.

В момента "КМБ България" има 21 магазина в страната в два формата - хипермаркети ("Карфур") и супермаркети ("Карфур Маркет"). Ристич оцени високо хипермаркетите, повечето от които са в молове. Това дава възможност за пазаруване от типа one stop shop и достатъчно пространство за паркиране. В духа на последните тенденции в Carrefour е издържан обектът в софийския мол "Парадайз".  В компанията определят най-малкия формат магазини - "Карфур Експрес", като много успешен, и през тази година не смятат да го лансират и в България. Преди това биха искали да изчерпят възможностите на другите два формата.

"България е много важен пазар за нас. Вече сме инвестирали милиони евро и планираме още инвестиции", каза Аглики Мотсаку, директор "Комуникации" в КМБ за Гърция, Албания, България, Скопие и Кипър. Тя наблегна, че биха искали да насърчават сътрудничеството си с българските производители. Те са важни и защото гръцките магазини работят основно с вносни продукти, и българските продукти имат място в първите пет категории по продажби. Милош Ристич, който в групата отговоря за България и Сърбия, заяви, че смята да осигури синергия между тези два пазара особено, като става дума за производителите от България. Компанията планира разширение на пазара в Сърбия, а Ристич е бивш генерален директор на "Делта Макси" .

Заявено бе, че няма неизчистени финансови отношения между компанията и българските доставчици.

Eкспанзията на на КМБ се финансира от "Маринопулос груп", в рамките на която има множество бизнеси, каза Аглики Мотсаку. През юли 2012 г. групата откупи дела на "Карфур" в "Карфур Маринопулос Болканс" и вече има 100% от акциите в дружеството. Откупуването на дела и запазването на името Carrefour под формата на франчайзинг, бeше, за да се чувстваме по-свободни в експанзията си. Сега разполагаме с лукса да решаваме и действаме едновременно, добави тя.

КМБ има 723 магазина в Гърция, 21 в България, 19 в Албания, където отделно оттова купи и местна търговска верига, 17 в Кипър и един в Скопие.

България има по-големи перспективи в сравнение с други балкански пазари, смята Ристич. Той поясни, че в Сърбия безработицата е 20% и пазарът намалява с 12-13% годишно, докато в България той е стабилен, макар и покупателната способност да не е толкова добра. Проблем е, че пазарът не расте, а на него има сериозни компании, които правят огромни инвестици. Така че през следващите няколко години можем да очакваме консолидация на пазара на дребно, добави той.

Още за плановете и философията на КМБ, четете в бр.1 на сп. "Регал" за 2014 г.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България