Регистрация

Сайдерът продължава да трупа популярност в България

Автор: Регал 10 октомври 2013 , 6 коментара

Продажбите на сайдер в България през 2013 година са се увеличили с 90% в сравнение със същия период на предходната.

Това показва пазарно проучване на "Карлсберг България", производител на Somersby Cider, цитирано от пиар агенция PeeR to peer. Така консумацията на сайдер сред българите продължава да расте с изключително бързи темпове, след увеличението на продажбите с близо 170% през 2012 спрямо 2011 година, когато продуктът бе пуснат на пазара.

"Динамичният ръст през последните две години прави категорията най-бързо развиващите се на пазара на напитки у нас и доказа, че българите търсят нов тип нискоалкохолни продукти", каза Анастасия Янчева, Бранд мениджър на Somersby в "Карлсберг България".

Според пазарните проучвания сайдерът печели най-много почитатели сред по-младите потребители на възраст до 45 години. В България той се налага като унисекс питие с почти равно разпределение на феновете между мъжете и жените. Въпреки че по-голямата част от продажбите – около 70% се реализират в топлите месеци между май и септември, Somersby Cider у нас се възприема като all-season питие. Що се отнася до вкус предпочитанията у нас се разпределят почти по равно между трите предлагани варианта – Somersby Ябълка, Somersby Круша и Somersby Къпина.

Данните на глобално ниво също доказват, че сайдерът е напитката, която най-бързо печели нови територии. За последното десетилетие всяка година продажбите на сайдер по света са се увеличавали средно с 4,8%. В същото време Somerbsy е най-бързо растящата марка на глобалния пазар с ръст от 40% за 2012 спрямо 2011 година.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души