Регистрация

Био производителите са се увеличили с 30% през 2011 г.

Автор: Регал 05 юни 2012 , 3 коментара

Производителите на биологични продукти са се увеличили с 30% през последната година и вече са над хиляда. Това каза заместник-министърът на земеделието и храните д-р Цветан Димитров на откриването на семинар на тема: "Био продуктите – чисти, качествени и здравословни с пълна гаранция за потребителите" в рамките на изложбата-базар на сертифицирани български производители в София. В страната ни към момента има над 10 хил. овце и кози и 60 хил. пчелни семейства в сектор биологично производство. От тях се произвеждат 200 т. кисело мляко, 150 т. сирене и 1200 т. пчелен мед, посочи зам.-министърът.

Министерство на земеделието и храните провежда кампания за популяризиране на биологичното земеделие, като целта е биологичните продукти да бъдат част от менюто на българите, допълни зам.-министър Димитров. Той заяви, че средствата от Програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г. са от решаващо значение за съществуването и развитието на сектора.

Изложбата-базар се провежда в градинката до езерото "Ариана" в столицата, като на нея български производители ще показват продукцията си, а посетителите ще могат да опитат истински био храни. Изложението се финансира от МЗХ по Програмата за развитие на селските райони (2007-2013).

Със собствена продукция се представят фирми от цяла България, предлагащи манов, акациев и билков био мед, биологични кайсиеви и орехови ядки, био пчелен прашец. Има богато присъствие на био млечни продукти - айран от краве мляко, кисело мляко, сирене и кашкавал от краве мляко. Сред богатия асортимент посетителите могат да видят боза от пълнозърнест ръж, биологични ядки, био хляб, био зеленчуци- домати, картофи и краставици, плодове, естествени витаминозни напитки и био козметика.  

 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души