Регистрация

Coty се прицели в Avon, офертата й от $10 млрд. беше отказана

Автор: Капитал Daily 02 април 2012 , 1 коментар

Най-голямата парфюмерийна компания и лидер в сферата на козметиката Coty Inc. е отправила необвързваща оферта за покупка към Avon Products, съобщиха световните агенции. Предложената цена е 23.25 долара за акция в брой или общо близо 10 млрд. долара. Офертата е с 27% над средно-претеглената цена на акциите на компанията за последните три месеца. Новината доведе до поскъпване на акциите на Avon с 24.5% до 24.1 долара преди старта на борсовата търговия в Ню Йорк. Първоначално цента скочи дори с 28%.

От Avon обаче засега отхвърлят офертата като коментират, че тя "значително подценява стойността на Avon" и че "не е в интерес на акционерите на Avon", съобщи CNBC.

Нека акционерите да решат

Досега от Coty са изпращали три писма с оферти към Avon, като първото от тях е от 7 март, но офертата не получава никакво внимание. Първоначално предложената цена е била с 1 долар по-ниска – 22.25 за акция.

След неуспешните опити за въвличане на борда на директорите на Avon в дискусия по предложениетo, от Coty решават да го обявят публично, така че акционерите на компанията да са наясно със значителната сума, която им се предлага.

"Нашата цел е да въвлечем Avon в дискусия и да бъде направен дю дилиджънс, така че ние и Avon заедно да можем да определим дали има основа за подобна транзакция. Вярваме, че акционерите на Avon ще поискат борда на директорите да изследват заедно с нас ползите от подобна транзакция", казва председателят на борда на директорите на Coty Барт Бехт в последното си писмо от днес. То е адресирано до председателя и главен изпълнителен директор на Avon Андреа Юнг.

Това няма да е последната оферта

В писмото Бехт изтъква стратегическите и финансовите ползи от подобна сделка – създаването на "компания-икона" в сферата на бизнеса с козметика, създаването на нови възможности за растеж, повишаване на достъпа до иновации и т.н. Той дори посочва, че новата компания може да бъде наречена "Avon-Coty".

В същото време от парфюмерийния гигант коментират, че цената, която предлагат е справедлива и е базирана на публична информация за Avon. Но все пак са готови да предложат и по-висока, ако пълната правна и финансова оценка покаже, че сделката предполага по-голяма сума.

Нетните годишни приходи на Coty достигат4.1 млрд. долара
Coty е създадена през 1904 г. от Франсоа Коти, който се определя и като основател на модерната парфюмерийна индустрия. Днес компанията е глобален лидер в сферата на козметичните продукти и присъства на 135 пазара в цял свят. Нетните й годишни приходи възлизат на 4.1 млрд. долара за финансовата година, която приключва в края на юни 2011 г.

Coty е лидер в сферата на парфюмите и продуктите за нокти и е сред водещите компании при продуктите за кожа и тяло. Портфолиото на компанията включва марки като Calvin Klein, Chloe, Marc Jacobs, Davidoff, Philosophy, OPI, Playboy, Sally Hansen, Adidas и Rimmel.
Общо 26% от постъпленията на Coty са свързани с развиващи се пазари. В същото време Avon има силно присъствие там, като формира 68% от приходите си именно от развиващи се пазари. Компанията има и добра мрежа за продажби "от врата до врата".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България