Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Нови стоки, нови пазари и опитмизация на разходите осигуряват растеж в кризата

Нови стоки, нови пазари и опитмизация на разходите осигуряват растеж в кризата

Такива са нагласите за 2012 г. на фирмите, анкетирани от БТПП
Автор: Георги Груев, Регал 02 март 2012

В сегашната икономическа ситуация, българските компании разчитат да постигнат растеж през 2012 г., основно като въвеждат нови стоки и услуги, излизат на нови пазари и оптимизират разходите си. Това показва онлайн проучване на Българската търговско-промишлена палатa, на което са се отзовали 48 фирми, при 3500 регистрирани в палатата.

Проектите на ЕС не попадат сред основните направления за растеж. Според Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП обяснението е, че малките и средни фирми срещат затруднения при покриването на изискванията. Проблемите за тях най-често са високите прагове на оборотите и изключването от програмите на фирмите с кратка история.

Анкетата също така показва, че няма нито една компания, която да смята, че няма нужда от реформи в обществените сфери в България.

Друг проблем, посочван от 94% от участващите, е забавянето при изплащания на дължими суми от техни бизнес партньори. При 89% от тях, забавянето е било по договори, сключени с частни фирми, а при 22% забавянето е идвало от договори с държавни органи.

Трите основни предложения за подобряване на бизнес климата в страната, посочвани от анкетираните, са в сферата на данъците и регулациите. На първо място е желанието на компаниите да не се допуска увеличение на данъците за фирмите и гражданите. На второ място е посочено намаляването на броя на регулаторните режими и на трето място е съкращаването на времето за изплащане на задълженията на държавата по договори към бизнеса.

44% от предприятията, участващи в проучването, са промишлени предприятия, 25% от сферата на услугите, 23% - на търговията, 2% са от селското стопанство, а 6% не са посочили сектор.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души