Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Министър Найденов: Качествената храна няма да вдигне таксите за детските градини

Министър Найденов: Качествената храна няма да вдигне таксите за детските градини

Автор: Dnevnik.bg 28 юни 2011 , 1 коментар

Таксите за детски градини няма да се повишат, ако в тях се дава храна, приготвена от качествени продукти. Това стана ясно днес от изявление по Би Ти Ви на министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов.

Според него разликата в цената между качествените продукти и тези, които се използват в момента, би се компенсирала от директни доставки на продуктите от производителя, като се премахнат посредниците. "Водим тези разговори от месец. Разговарях с браншови представители и те казаха, че ако те доставят храните, цената дори може да е по-ниска от сегашната", коментира министърът.
 
Найденов посочи, че към момента няма нарушение по отношение на хигиената, на съхранението и произхода на продуктите, но не се знае с какви продукти се изпълняват рецептите. Той добави, че всяка рецепта може да се опорочи, ако се използват некачествени продукти.

"Искаме нещо просто и ясно – в тези рецептурници, тези продукти, които влизат, да бъдат качествени. Или, казано простичко – сиренето да е от мляко, колбасът да е от месо, хлябът да е от качествено брашно", каза още земеделският министър.

По думите на Найденов наредбата, която ще регламентира използването на качествените продукти и директната доставка в детските заведения, може да е готова до месец. Според министъра след нейното приемане, когато контролните органи проверяват храните за децата, те ще искат и гаранция за съдържание, като ще може да бъде проверяван и производителят.

"Тази наредба може да влезе в сила, надявам се, от началото на новата учебна година. Със сигурност децата ни в момента ядат некачествена храна", обобщи Мирослав Найденов.

Както е известно, от както е на поста, един от акцентите в работа на земеделския министър е подобряването на качеството на храните, като по негово настояване бяха въведени стандарти за продуктите от месо, хляба и киселото мляко.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България