Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Директивата за правата на потребителите: ограничени ползи на висока цена

Директивата за правата на потребителите: ограничени ползи на висока цена

Автор: "Регал" 24 юни 2011

От Българската търговско-промишлена палата (БТПП) информираха, че Асоциацията на eвропейските търговско-промишлени палати (ЕВРОПАЛАТИ ), в която членува и БТПП, изразява загриженост по отношение на приетата от Европейския парламент Директива за правата на потребителите и смятат, че ще има ограничени ползи на висока цена.

ЕВРОПАЛАТИ счита, че приетият от Европейския парламент текст на Директивата за правата на потребителите ще бъде пагубен за милиони малки и средни предприятия в Европа, тъй като ще породи несигурност и големи диспропорции в административните разходи, а получената в замяна полза за потребителите ще е минимална или никаква.

"Законодателите са забравили една от двете основни цели на първоначалния текст на директивата: да се намалят пречките пред бизнеса. Вместо това, вниманието им е насочено към гарантиране и подобряване на защитата на потребителите, което обаче ще има ограничен ефект", коментира Арналдо Абруцини, главен секретар на ЕВРОПАЛАТИ.

"Законотворците подчертават необходимостта да се балансират интересите на търговците с тези на потребителите. В основата си обаче и двете групи – търговци и потребители, споделят желанието за премахване на пречките пред покупката и продажбата на стоки на Европейския пазар. В този смисъл, считаме, че директивата е напълно незадоволителна", каза Абруцини.

Отдалечаването от идеята за максимална хармонизация подкопава цялостната обосновка залегнала в основата на първоначалното предложение на Комисията и може дори да доведе до повишаване на фрагментацията на пазара. Според фирмите занимаващи се с електронна търговия, приетият компромис ще създаде възможност да се предоставят услуги безплатно, ще отвори нови вратички за нарушаване на закона и ще доведе до значителни разходи за информационни технологии за малките и средните предприятия, занимаващи се с продажби от разстояние.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души