Регистрация

КЗП подхвана търговците по Черноморието още от април

Автор: money.bg 09 май 2011
През април и май се извършват проверки за превантивен контрол по отношение на предлаганите туристически услуги.

Фотограф: Цветелина Ангелова

Комисията за защита на потребителите работи по утвърден план програма, която е годишна за проверките, които извършва. Това заяви директорът на КЗП-Варна Илиан Станоев, предаде агенция Фокус.

По отношение на проверките през този летен сезон специалистът отбеляза, че в лицето на отдел "Контрол на пазара" и Комисията за защита на потребителите утвърждават месечни план-програми, като през месеците април и май се извършват проверки за превантивен контрол по отношение на предлаганите туристически услуги.

Проверките са започнали още в средата на април, като ще продължат през целия летен сезон. Станоев коментира, че на този етап няма много груби нарушение, но отбеляза, че освен, че се проверяват големи търговски обекти и места за подслон, също така се проверяват и места за настаняване - категория описана в Закона за туризъм, като уточни, че става въпрос за самостоятелни стаи, които по закон също трябва да бъдат категоризирани.

Директорът на КЗП - Варна обърна внимание на всички търговци, които предоставят такива туристически услуги да бъдат изрядни, защото внимание ще бъде обърнато на абсолютно всички, които предоставят такъв вид услуги. По отношение на нарушенията Станоев коментира, че сред най-честите такива, както в средствата за подслон, така и в ресторантите и заведенията, че не се предоставят на потребителите информация, която трябва да му бъде предоставена от всяко едно заведение или места за подслон.

Той припомни, че на видно място трябва да бъдат поставени цените за нощувки, както и удостоверението за категоризация също трябва да бъде поставено на видно място. "Това е нужна информация, която потребителят трябва да получи при посещението на даден обект", коментира Станоев и подчерта, че тези удостоверения не са издадени, за да стоят в кабинетите на управителите.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България