Регистрация

Продажбите на нови автомобили в Япония се сринаха с 51%

Автор: dnevnik.bg 02 май 2011

Продажбите на нови автомобили в Япония през април са се сринали с рекордните 51%, съобщи агенция "Ройтерс". Причините за това са силното земетресение и последвалите вълни цунами, които опустошиха голяма част от страната на 11 март.  

През април в Япония са продадени 108 824 нови коли. Спадът в търсенето пък е най-големият от януари 1968 година насам, когато започва да се води подобна статистика. До момента най-драстично намаляване на търсенето беше отчетено през май 1974 година, в разгара на световната петролната криза, посочва ВВС.

За съжаление не можем да кажем, че сме стигнали дъното, коментира данните шефът на асоциацията на дилърите на нови автомобили в Япония Мичиро Сайто, цитиран от "Ройтерс". Според него дори сега, близо два месеца след бедствието, заводите на повечето японски компании работят с половината от капацитета си.

Към момента прогнозите на "Тойота" и "Хонда" сочат, че връщането към нормалното производство ще отнеме около половин година. От "Нисан" пък изобщо не смеят да прогнозират как ще се развият събитията.

Логично, японските производители отчитат спад в реализациите и на световните пазари, като при "Тойота" той е 69%. В същото време корейските компании отчитат в глобален мащаб ръст на продажбите са, като за "Хюндай" той е 9.7%, а за "Киа" е 17.8 на сто.

Проблемите в Япония засегнаха и Франция

Проблемите с производството в Япония на компоненти, които се използват в автомобилната индустрия от редица европейски компании, се отразиха и на продажбите във Франция. Наред с прекратените финансови стимули за покупка на нова кола това доведе до срив в търсенето от 11.2% през април, като през месеца бяха купени 169 453. За първите четири месеца на годината пазарът все пак бележи ръст от 4%.

Според говорителя на френската асоциация на автомобилните производители (CCFA) местните компании, които са спечелили най-много от стимулирането на обновяването на автопарка в страната, сега бележат най-сериозен спад на търсенето. При "Рено" сривът в продажбите е 19.1%, а при "Пежо Ситроен" (PSA) - 21.1 на сто.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България