Регистрация

"Захарни заводи" излиза на печалба, изба "Тодоров" увеличава загубата си

Автор: dnevnik.bg 02 май 2011

"Захарни заводи" - Горна Оряховица, излиза на печалба от 502 хил. лв. за първото тримесечие на тази година при 593 хил. лв. загуба за същия период на миналата. Това показва отчетът на дружеството, в което не са включени резултатите на дъщерните дружества "Захар" - Стара Загора, "Захар трейд" - Г. Оряховица, както и "Етанол био" - производителят на етилов алкохол.

Продажбите на "Захарни заводи" бележат почти двоен ръст през периода, до над 14 млн. лв. Голяма част от тях са постъпления от продадена продукция, но освен това компанията има и 2.8 млн. лв. приходи в графа "Други". Разходите за дейността са нараснали с 67%, като по-слабият им ръст в сравнение с приходите е помогнал на компанията да излезе на печалба. Основното увеличение на разходите е при тези за материали и външни услуги.

"Захарни заводи" е публична компания и акциите й се търгуват на Българската фондова борса. Последната сделка с тях е от четвъртък, когато са се търгували при 1.65 лв.

За разлика от производителя на захар и захарни изделия друга компания от хранително-вкусовия бранш показва влошаване на резултатите си – винарската изба "Тодоров" е увеличила загубата си. Към края на март отрицателният резултат е 44% по-висок, отколкото преди година и стига 197 хил. лв.

В същото време продажбите са се увеличили с почти 4% до 214 хил. лв. Разходите за дейността обаче са скочили с 20% до 413 хил. лв., като сериозен ръст има при тези за възнаграждения. Похарчените пари за материали и външни услуги обаче са намалели.

Бележките към отчета показват, че "Тодоров" е намалило силно разходите си за реклама – от 22 хил. лв. на 4 хил. лв. За сметка на това избата е похарчила 23 хил. лв. за участия в изложения и промоции при едва 100 лв. година по-рано. В края на март най-големите акционери в компанията са директорът й Иван Тодоров с 34.66% и шефът на "Софарма" Огнян Донев с 9.2%.

Акциите на избата са се търгували последно в сряда на цена 0.30 лв.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България