Регистрация

Делът на собствените марки на веригите расте

Автор: GfK България 17 март 2011 , 1 коментар

Спадът през юли–септември идва от по-малкото покупки на вносно олио

Фотограф: GfK

Собствените марки на веригите магазини увеличават дела си бавно и постепенно през годините от тяхната поява през 2004 г. За първи път през третото тримесечие на 2010 г. обаче българските домакинства са похарчили със 7.1% по малко средства за покупката на собствени марки в сравнение с предходния период.

Това се случва на фона на продължителния ръст на дискаунтърите и на спада в дела на супермаркетите от второто тримесечие на годината. Причината са по-слабите покупки на собствени марки в групата на пакетираните храни - основно при мазнините за готвене, които са и категорията с най-голям относителен дял на собствени марки.

Въпреки че купувачите на собствени марки се увеличават през третото тримесечие на 2010 г. в сравнение с предходното, те са купували с по-малък интензитет (по-рядко и в по-малки средни количества).

Вносните собствени марки нарастват значително до средата на 2010 г., когато нивата са два пъти по-високи в сравнение със съответния период 2009 г. Обратно на тази тенденция през третото тримесечие на 2010 се наблюдава спад на дела на вносните собствени марки заради по-слабите покупки при олиото.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България