Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Маргарита Добрева: Нямаме плантации за кафе, за да го влагаме в хляба, вместо ръж

Маргарита Добрева: Нямаме плантации за кафе, за да го влагаме в хляба, вместо ръж

Автор: Мара Георгиева 10 януари 2011 , 3 коментара

Как оценявате изследванията, проведени по поръчка на асоциация "Активни потребители", които показаха, че съдържанието на някои диетични хлябове не отговаря на записаното в етикетите?

Нашата фирма има мелница. Когато се мели, излиза бяло и типово брашно. Типовото не го хвърляме, а го влагаме в хляб. Мелим и ръж. И когато пишем, че е ръжен хляб, той наистина е от ръж. Непрекъснато ни контролират. Ние нямаме кафеени плантации, откъде ще вземем толкова кафе, за да го влагаме в хляба, вместо ръж. Малцовото брашно пък присъства във всички смеси за хляб, продавани в биомагазините например. Да не говорим, че човек трябва да се довери на вкуса си. Истинският хляб, без добавки и консерванти, не е пухкав и много бързо остарява.

Какво се случва с цената на хляба?

Преди коледните и новогодишните празници цената на едро на хляба поскъпна с 10%, което за хляб от 600 грама е около 5-6 стотинки. И това е резултат от поскъпването на суровината. В един период от време житото на световните борси беше по-скъпо, отколкото в България. Затова и много фирми изнесоха жито, което е съвсем нормално. Сега цените и на вътрешния, и на международния пазар се доближават. Не мога да гадая какво ще стане след месец с цената на хляба. Но цените на всичко в България бавно и плавно се доближават до европейските. Ние нямаме жито на склад. Всичко, което се преработва, се влага. 
Не знам защо се водят тези войни срещу хлебари, млеко- и месопреработватели. Уверявам ви, че хлебопроизводителите сме достатъчно много на този малък пазар. Достатъчно трудно ни е. Никой не е луд да си изгуби клиентите, затова спазваме правилата.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души