Регистрация

Temu – китайският онлайн търговец, който надмина конкурента си Shein в САЩ

Автор: Тодор Шишков, "Капитал" 12 февруари 2024

Устойчив ли е обаче главоломният успех на компанията

През септември 2022 г. китайският гигант в електронната търговия Temu започна да навлиза на американския пазар, а първата година на него спокойно може да бъде описана като изключителна. Продажбите на платформата, която е подкрепена от китайската PDD Holdings, за първи път надминаха фокусирания върху бързата мода търговец Shein през май. Тогава беше отчетена преднина от около 20%, показва проучване на Bloomberg Second Measure, което анализира потребителските кредитни и дебитни картови транзакции. Данните показват, че тази преднина се увеличава всеки месец, а през септември продажбите на Temu са били два пъти повече от тези на Shein в страната.

Това е почти невиждан успех за толкова кратък период от време. Без съмнение сериозната финансова подкрепа от страна на PDD е един от големите фактори зад утвърждаването, но кои други фактори позволиха това развитие? И по-важният въпрос е - устойчиво ли е?

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България